Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 25.05.2018, 03:56

Згароцька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Розробки уроків [0]
Методичні рекомендації [5]
Інші файли [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Інші файли

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ ЗА ВИБОРОМ ДЛЯ 8ГО КЛАСУт«УРОКИ ДЛЯ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ»
[ Викачати з сервера (182.3Kb) ] 22.10.2013, 14:43
Завданнями Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті, Концепції
екологічної освіти України передбачено формування екологічно доцільної поведінки
школярів. Одним із шляхів реалізації цих завдань є включення у систему загальної середньої
освіти курсу за вибором «Уроки для стійкого розвитку», що є складовою наскрізної
системи шкільних предметів з освіти для стійкого розвитку, які запроваджуються у
загальноосвітніх навчальних закладах першого і другого ступенів.
Під стійким або сталим розвитком людства розуміють такий, що задовольняє його
сучасні потреби, але не ставить під загрозу можливості майбутніх поколінь задовольнити
їхні потреби. У вирішенні цього завдання особливі надії покладаються на освіту. У заяві
прийнятій на Всесвітньому Саміті зі стійкого розвитку 1992 р. наголошується: "Освіта для
стійкого розвитку має заохочувати формування у людей почуття особистої і колективної
відповідальності й таким чином зміни у поведінці, якщо вони необхідні”. У березні 2005
року Україна стала однією з 55-ти країн, які підписали документ ООН «Стратегія освіти для
стійкого розвитку». Пропонований курс реалізує завдання освіти для стійкого розвитку і
забезпечує дотримання Україною відповідних міжнародних зобов’язань.
Основна ідея «Уроків для стійкого розвитку» полягає у реалізації у навчально-
виховному процесі та житті учнів основних принципів стійкого розвитку – забезпечення
зрушень у їх звичках, поведінці та стилі повсякденного життя , спрямованих на раціональне
ставлення до використання ресурсів планети й їх свідоме заощадження. Такий спосіб життя
дітей і дорослих передбачає певні дії в домашньому господарстві, школі та місцевій громаді
для:
 розумного споживання енергії та води;
 зменшення марних витрат сировини;
 зменшення викидання сміття;
 збільшення частки екологічних продуктів у щоденних покупках;
 зміцнення власного здоров’я тощо.
Мета даного курсу – сприяти формуванню в учнів розуміння необхідності
забезпечити стійкий розвиток себе, своєї родини, громади, країни та всього людства через
зміну власної поведінки та способу життя.
Завданнями курсу є створення умов для:
- засвоєння учнями знань про стійкий розвиток та шляхи його досягнення для свідомого
вибору способу власного життя;
- усвідомлення ними необхідності збереження глобальної рівноваги та причетності
кожного до проблем навколишнього середовища;
- формування в учнів моделей поведінки, що відповідають потребам стійкого розвитку;
- розвиток в учнів ставлення до проблем стійкого розвитку як до особистісно важливих,
пов’язаних із власною системою цінностей, а також здатності і бажання діяти у цьому
напрямі.
Курс має сприяти розвиткові в учнів ключових компетентностей: уміння вчитись,
соціальної та громадянської, здоров’язбережувальної, загальнокультурної, підприємницької,
природознавчої тощо. Особливої уваги на уроках з цього предмету набуває формування в
учнів таких умінь як:
- міркувати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, спостерігати, критично мислити,
брати участь в дискусії, аргументувати думку, приймати рішення, спілкуватись в малих
та великих групах на матеріалі, пов’язаному із питаннями стійкого розвитку;
- самостійно отримувати та обробляти різнобічну інформацію з різних джерел, проводити
самостійні дослідження та експерименти щодо використання та ресурсозбереження у
сім’ї, громаді, місті, селі, регіоні, країні в цілому;
- активно слухати, ефективно спілкуватись,брати участь у роботі малої групи та
відповідати за результати спільної діяльності, організації роботи малої групи
(екокоманди).
Навчальний курс стосується способу життя учня у сфері повсякденного використання
ресурсів (енергії, води, здоров’я, рослин, стосунків з іншими людьми, покупок та відходів).
Тому його головною особливістю є взаємозв’язок між уроком і життям учня та його родини.
На уроках учні лише отримують інформацію, необхідну для діяльності вдома, та
обговорюють набутий ними практичний досвід. Однаково важливими є як урочна, так і
позаурочна складові навчальної роботи. Досвід екологічних дій у домашньому господарстві
інколи переноситься до школи, на пришкільну територію.
Категорія: Інші файли | Додав: shurik
Переглядів: 356 | Завантажень: 378 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz