Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Каталог файлів
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ ЗА ВИБОРОМ ДЛЯ 8ГО КЛАСУт«УРОКИ ДЛЯ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ»
[ Викачати з сервера (182.3 Kb)
]
| 22.10.2013, 14:43 |
Завданнями Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті, Концепції екологічної освіти України передбачено формування екологічно доцільної поведінки школярів. Одним із шляхів реалізації цих завдань є включення у систему загальної середньої освіти курсу за вибором «Уроки для стійкого розвитку», що є складовою наскрізної системи шкільних предметів з освіти для стійкого розвитку, які запроваджуються у загальноосвітніх навчальних закладах першого і другого ступенів. Під стійким або сталим розвитком людства розуміють такий, що задовольняє його сучасні потреби, але не ставить під загрозу можливості майбутніх поколінь задовольнити їхні потреби. У вирішенні цього завдання особливі надії покладаються на освіту. У заяві прийнятій на Всесвітньому Саміті зі стійкого розвитку 1992 р. наголошується: "Освіта для стійкого розвитку має заохочувати формування у людей почуття особистої і колективної відповідальності й таким чином зміни у поведінці, якщо вони необхідні”. У березні 2005 року Україна стала однією з 55-ти країн, які підписали документ ООН «Стратегія освіти для стійкого розвитку». Пропонований курс реалізує завдання освіти для стійкого розвитку і забезпечує дотримання Україною відповідних міжнародних зобов’язань. Основна ідея «Уроків для стійкого розвитку» полягає у реалізації у навчально- виховному процесі та житті учнів основних принципів стійкого розвитку – забезпечення зрушень у їх звичках, поведінці та стилі повсякденного життя , спрямованих на раціональне ставлення до використання ресурсів планети й їх свідоме заощадження. Такий спосіб життя дітей і дорослих передбачає певні дії в домашньому господарстві, школі та місцевій громаді для: розумного споживання енергії та води; зменшення марних витрат сировини; зменшення викидання сміття; збільшення частки екологічних продуктів у щоденних покупках; зміцнення власного здоров’я тощо. Мета даного курсу – сприяти формуванню в учнів розуміння необхідності забезпечити стійкий розвиток себе, своєї родини, громади, країни та всього людства через зміну власної поведінки та способу життя. Завданнями курсу є створення умов для: - засвоєння учнями знань про стійкий розвиток та шляхи його досягнення для свідомого вибору способу власного життя; - усвідомлення ними необхідності збереження глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища; - формування в учнів моделей поведінки, що відповідають потребам стійкого розвитку; - розвиток в учнів ставлення до проблем стійкого розвитку як до особистісно важливих, пов’язаних із власною системою цінностей, а також здатності і бажання діяти у цьому напрямі. Курс має сприяти розвиткові в учнів ключових компетентностей: уміння вчитись, соціальної та громадянської, здоров’язбережувальної, загальнокультурної, підприємницької, природознавчої тощо. Особливої уваги на уроках з цього предмету набуває формування в учнів таких умінь як: - міркувати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, спостерігати, критично мислити, брати участь в дискусії, аргументувати думку, приймати рішення, спілкуватись в малих та великих групах на матеріалі, пов’язаному із питаннями стійкого розвитку; - самостійно отримувати та обробляти різнобічну інформацію з різних джерел, проводити самостійні дослідження та експерименти щодо використання та ресурсозбереження у сім’ї, громаді, місті, селі, регіоні, країні в цілому; - активно слухати, ефективно спілкуватись,брати участь у роботі малої групи та відповідати за результати спільної діяльності, організації роботи малої групи (екокоманди). Навчальний курс стосується способу життя учня у сфері повсякденного використання ресурсів (енергії, води, здоров’я, рослин, стосунків з іншими людьми, покупок та відходів). Тому його головною особливістю є взаємозв’язок між уроком і життям учня та його родини. На уроках учні лише отримують інформацію, необхідну для діяльності вдома, та обговорюють набутий ними практичний досвід. Однаково важливими є як урочна, так і позаурочна складові навчальної роботи. Досвід екологічних дій у домашньому господарстві інколи переноситься до школи, на пришкільну територію. |
Категорія: Інші файли | Додав: shurik
|
Переглядів: 599 | Завантажень: 385
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|